Orangatang Nipples - Longboard Bushings  Ontworpen om een levendige en energieke rit te bieden, Met nieuwe orangatang Nipples zal elke setup voor carven, pompen, dan... Lees meer

Orangatang Nipples - Longboard Bushings 

Ontworpen om een levendige en energieke rit te bieden, Met nieuwe orangatang Nipples zal elke setup voor carven, pompen, dansen, freestyle en freeride nieuw leven inblazen.

Formule

Tepels van Orangatang worden gegoten in onze extreem hoge rebound Randy Urethane-formule. Orangatang stuitte een paar jaar geleden op deze urethaan tijdens het testen van ultra-hoge rebound-formules voor wielen, maar vond deze urethane eigenlijk te hoog rebound hebben voor een wiel-urethaan. Maar perfect voor bussen

Tepels worden gegoten in onze extreem hoge rebound Randy Urethane-formule. Orangatang stuitte een paar jaar geleden op deze urethaan tijdens het testen van ultra-hoge rebound-formules voor wielen, maar vond deze urethane eigenlijk te hoog rebound voor een wiel-urethaan. Perfect voor een bus.

De onderste bushing draagt ​​het grootste deel van het gewicht van de rijder, dus deze is meer samengedrukt dan de bovenste bushing. De bovenste bus grijpt meestal aan wanneer de rijder in één richting leunt om te draaien. Om dit verschil in belasting te verklaren, hebben we de onderste bus iets groter gemaakt dan de bovenste. De bovenste als de onderste vaten zijn afgeschuind aan een rand voor een betere pasvorm met grote holle sluitringen (zoals de standaardonderdelen op Paris en Tracker Racetrack-vrachtwagens). We raden echter aan in het algemeen platte sluitringen aan.

Hardheid

De eerste release van Nipples heeft drie hardheidsbeoordelingen: zacht, gemiddeld en hard. Deze zijn ongeveer gelijk aan ratings van 85a, 87a en 89a op de Shore A durometer-schaal. De reden dat ze ervoor hebben gekozen om een ​​relatieve hardheidsschaal voor deze bussen te gebruiken, is dat tepels anders voelen en reageren dan veel gelijkwaardige bussen, vanwege hun afmetingen. De tepels hebben een iets grotere dan gemiddelde diameter die is bedoeld om meer hefboomwerking tegen de hanger te bieden en meer vlezig volume om in elke bocht te comprimeren. Gecombineerd met een configuratie met dubbele loop zorgt dit voor een voorspelbare initiatie en een zeer consistente weerstand tijdens de verplaatsing van de hanger, zelfs in zachtere durometers.

Aanbevolen gewichtsbereiken voor rijden met lagere snelheid (minder dan 30 km/h) zijn hieronder. Voor sneller rijden raden we aan harder te gaan.

Tepelbushings passen op Paris, Tracker Fastrack, Gullwing Charger II en oude (pre-2010) Bear-vrachtwagens. Ze zijn niet compatibel met nieuwe Bears, Gullwing Chargers of Indys. Tepels werken met Randal-trucks, maar ze zitten niet volledig in de bushingzitting. Omdat de Randal-bushingzitting echter zo laag is, heeft dit geen invloed op de prestaties van de bushings. Ze passen op Caliber-trucks, maar de helling wordt na een bepaald punt zeer beperkt.

  • Buitendiameter: 2,5 cm / 1 inch
  • Hoogte (bovenkant): 1,4 cm / 0,56 inch
  • Zacht (oranje / oranje): 80-180 lbs / 35-85 kg
  • Medium (paars / paars): 160-230 lbs / 70-105 kg
  • Hard (geel / geel): 200-170 lbs / 90-125 kg Hoogte (onderkant): 1,7 cm / 0,66 inch

Designed to provide a lively and energetic ride, Nipples will revitalize any setup for carving, pumping, dancing, freestyle and freeride.

Formula

Nipples van Orangatang worden gegoten in onze extreem hoge rebound Randy Urethane-formule. Orangatang stuitte een paar jaar geleden op deze urethaan tijdens het testen van ultra-hoge rebound-formules voor wielen, maar vond deze urethane eigenlijk te hoog rebound  hebben voor een wiel-urethaan. Maar perfect voor bushings

Nipples are poured in our extremely high rebound Randy Urethane formula. Orangatang stumbled on this urethane a few years ago while testing ultra high rebound formulas for wheels, but found this urethane to actually be too high rebound for a wheel urethane. Perfect for a bushing.

De onderste bushing draagt het grootste deel van het gewicht van de rijder, dus deze is meer samengedrukt dan de bovenste bushing. De bovenste bushing grijpt meestal aan wanneer de rijder in één richting leunt om te draaien. Om dit verschil in belasting te verklaren, hebben we de onderste bus iets groter gemaakt dan de bovenste. Zowel de bovenste als de onderste barrels zijn afgeschuind aan een rand voor een betere pasvorm met grote holle sluitringen (zoals de standaardonderdelen op Paris en Tracker Racetrack-vrachtwagens). We raden echter in het algemeen platte sluitringen aan.

The bottom bushing carries most of the rider’s weight, so it is compressed more than the top bushing. The top bushing engages mostly when the rider leans in one direction to turn. To account for this difference in loading, we made the bottom bushing slightly taller than the top. Both top and bottom barrels are beveled on one edge for a better fit with large cupped washers (such as the stock parts on Paris and Tracker Racetrack trucks). However, we recommend flat washers in general.

Hardness

The first release of Nipples will feature three hardness ratings: soft, medium, and hard. These are roughly equivalent to ratings of 85a, 87a, and 89a on the Shore A durometer scale. The reason they have chosen to use a relative hardness scale for these bushings is that Nipples feel and respond differently than many equivalently rated bushings, due to their dimensions. The Nipples feature a slightly larger-than-average diameter that is intended to provide more leverage against the hanger and more meaty volume to compress in every turn. Combined with a double barrel configuration, this allows for a predictable initiation and very consistent resistance throughout the hanger’s travel, even in softer durometers.

Recommended weight ranges for lower speed (under 20 mph) riding are below. For faster riding, we recommend going harder.

Nipple bushings fit Paris, Tracker Fastrack, Gullwing Charger II, and old (pre-2010) Bear trucks. They are not compatible with new Bears, Gullwing Chargers, or Indys. Nipples work with Randal trucks, but they do not sit completely contained in the bushing seat. Since the Randal bushing seat is so low, however, it does not interfere with the performance of the bushings. They fit Caliber trucks, but the lean becomes very restricted past a certain point.

  • Outer diameter: 2.5 cm / 1 inch
  • Height (top): 1.4 cm / 0.56 inch
  • Soft (orange / oranje ): 80-180 lbs / 35-85 kg
  • Medium (purple / paars): 160-230 lbs / 70-105 kg
  • Hard (yellow / geel ): 200-270 lbs / 90-125 kg Height (bottom): 1.7 cm / 0.66 inch
Test 3

Orangatang - Nipples - Longboard Bushings

19,95
Nieuw

Houd me op de hoogte

Laat uw e-mailadres achter en ontvang direct bericht wanneer wij Orangatang-Nipples - Longboard Bushings weer op voorraad hebben.