Ruilen & Retourneren

Hoe retourneer ik mijn product?

Je kunt je bestelling retourneren of ruilen met een pakketdienst naar keuze of ervoor kiezen om het met Returnista te doen. Returnista is een platform voor verschillende pakketdiensten of kan bij jou thuis (of op werk) langskomen om het product op te halen.

Meld hier je retour aan bij Returnista

Mocht je het pakket laten ophalen door Returnista let er dan goed op dat alleen het nieuwe retourlabel zichtbaar is op het pakket.

Let er ook op dat het product in de originele verpakking zit en dat het verpakt zit in een doos, zak of ander verpakkingsmateriaal.

 

Wat is het retouradres van Onlineskateshop?

Als je een bestelling deels of als geheel wilt retourneren dan kan je dit opsturen naar; Onlineskateshop.nl – Skatewinkel Rollerwave, Badhuisstraat 118, 2584HL Den Haag.

 

Wat zijn de voorwaarde voor het terugsturen van mijn bestelling?

Het product moet in nieuwstaat verkeren, ongebruikt en onbeschadigd en in de originele verpakking (indien mogelijk). Producten die gebruikssporen vertonen of beschadigd zijn worden niet vergoed. Indien dit van toepassing is nemen wij bij ontvangst contact met u op.

Voor het retourneren van de bestelling ben je zelf verantwoordelijk en de retourkosten zijn voor eigen rekening. Indien je het product wilt ruilen sturen wij kosteloos het nieuwe product op en worden er geen (extra) verzendkosten in rekening gebracht.

 

Hoeveel dagen heb ik om mijn bestelling te retourneren?

Je hebt een afkoelingsperiode van 30 dagen om zonder opgaaf van redenen het product te retourneren, ingaande op de dag van ontvangst van het product.

Hiernaast heb je vanaf het moment van de retourmelding nog 30 dagen de tijd om het product terug te zenden.  Het product kan alleen ongebruikt en,  indien mogelijk, in originele verpakking geretourneerd worden.

 

Welke kosten worden er vergoed als ik mijn bestelling retourneer?

Als je de volledige bestelling retour stuurt, dan krijg je de kosten van de bestelling én de verzendkosten (van de webwinkel naar jou) plus eventuele administratiekosten teruggestort. Je ontvangt dit bedrag zo snel mogelijk, maar uiterlijk binnen 14 dagen nadat je de herroeping hebt gedaan. Wij als winkel mogen wachten met terugbetalen tot wij het product hebben ontvangen of totdat de consument aantoont dat hij het product heeft teruggezonden.

Als je één of meerdere artikelen uit de bestelling houdt, dan krijg je alleen de kosten van de rest van de bestelling terug, niet de verzendkosten of eventuele administratiekosten.

 

Wat als ik mijn product wil ruilen voor een goedkoper of duurder product?

Mocht je de bestelling retourneren om te ruilen voor een goedkoper product dan krijgt je het gewenste product geleverd en het teveel betaalde bedrag gecrediteerd (binnen 14 dagen).

Wil je het product ruilen voor een duurder product dan sturen wij u eerst een betaalverzoek en zodra deze voldaan is sturen wij je het gewenste product.

 

Mag ik mijn bestelling thuis uitproberen?

Ja, dit mag. Als je een product bij ons hebt besteld wat maat of pasvorm gevoelig is dan mag je dit thuis passen. Haal het voorzichtig uit de verpakking zonder de originele verpakking te beschadigen. De producten mogen alleen binnenshuis gepast worden.

 

Kan ik mijn bestelling ruilen of retourneren in de winkel?

Ja, dit is uiteraard mogelijk. Je bent altijd van harte welkom in onze winkel, te Den Haag. In de winkel mag je de bestelling ruilen voor iets anders of retourneren, de betaling voor het retourneren zal ten alle tijden alleen mogelijk zijn op de manier waarop je hebt betaald. Als je een online aankoop retourneert in onze winkel dan krijgt je de betaling online gecrediteerd. 

 

Ik heb het verkeerde product ontvangen, moet ik zelf de retourkosten betalen?

Sorry! Het komt bijna niet voor, maar heel soms gaat er iets niet goed, heb je een verkeerd product ontvangen neem dan altijd zo snel mogelijk contact met ons op.

Nee, als het een retourzending betreft van een onjuist geleverd artikel. Bij een onjuist geleverd artikel zullen we de gemaakte kosten voor het retour zenden achteraf aan je vergoeden of wij versturen je een verzendlabel. 

 

Ik heb mijn bestelling geretourneerd maar nog niet mijn betaling ontvangen

Als je een bestelling retour hebt gestuurd en je wilt de kosten hiervoor gecrediteerd krijgen dan heb je dit normaliter binnen 14 dagen op je rekening staan.

Mocht het in deze tijd nog niet op je rekening staan dan kan het zijn dat er vertraging is bij de pakketdienst, er geen retourformulier was toegevoegd aan de zending of dat er iets aan de hand is met het product. Als er iets mis is met het product proberen wij altijd zo snel mogelijk contact met je op te nemen.

Controleer ook de track & trace van de retourzending om te kijken of deze al bij ons is aangeboden.

 

Producten die niet geruild of retour kunnen.

Er zijn bepaalde producten in ons assortiment die niet geruild of geretourneerd kunnen worden als deze uit de verpakking zijn gehaald, dit i.v.m. hygiënische redenen of de werking van het product. Producten zoals de Sisu Mouthguards en de SmellWell luchtverfrissers kunnen helaas niet geruild worden na het openen van de verpakking.

 

Let er op dat het product dat je terug stuurt is gekocht bij Onlineskateshop.

Uitsluitend artikelen gekocht bij Onlineskateshop.nl kunnen geruild of geretourneerd worden. Als je een product naar ons opstuurt wat niet bij ons gekocht is nemen wij contact met je op, indien mogelijk.

 

Staat je vraag of je antwoord hier niet tussen?

Als je vraag of je antwoord hier niet tussen staat laat het ons dan weten! Je kan ons telefonisch bereiken van maandag t/m zaterdag tussen 10:00 en 17:00 of een e-mail sturen naar info@onlineskateshop.nl. Wij streven ernaar om je bericht binnen 24 uur te beantwoorden.