Riviera skateboards

                                                           

Riviera is onstaan met het idee dat er geen regels zijn als je een skateboard of longboard zoekt.
Ongeacht de vorm, de lengte, de wielbasis, de print of welke doestelling dan ook, het is allemaal met dezelfde visie, BOARDEN!
Of je nou door de bergen aan het down-hillen bent, slides aan het maken bent door de lastige bochten, door het park scherpen S-bochten aan het maken bent, lange afstanden doet of dat je gewoon door de straten aan het rijden bent... Riviera is er voor jou.

Riviera is een merk wat ontstaan is door de surf en skate scene en is hier ook trots op.
Het nolstalgische gevoel wat er altijd zal zijn als je aan het skaten bent, dat als je langs een skatepark rolt het altijd weer begint te kriebelen is de drijfveer van Riviera.
Met de (grote) collectie van Riviera probeerd riviera een nieuwe standaard te zetten voor de boardscene! "We make skateboards for Future Classic Sessions!"



Riviera is een merk wat hoogwaardige boards maakt voor alle doelstelling en proberen altijd de beste boads te maken voor de scherpste prijs.
De collectie van Riviera verschilt in materiaal zodat elke doelstelling het maximale eruit kan halen, Riviera gebruikt o.a. Bamboe, Carbon, Glasvezel, Maple en Mahonie.
Niet alleen de boards zijn van hooge kwaliteit maar ook de onderdelen zijn van top kwaliteit!
Riviera komt standaard met de volgende merken van onderdelen; Paris Trucks & Divine Wheels.

Paris trucks (onderstellen):
Het merk Paris staat bekend als één van de beste merken trucks die er is op de markt, niet alleen door de kwaliteit maar ook door de toegangkelijkheid van de truck.
Op alle Paris trucks zit op de "base-plate" en de "hanger" levenslang garantie en zou dus nooit zomaar kunnen breken of kapot gaan.
Het onderstel is geschikt voor verschillende doelstelling, met de standaard bushings (de rubbers in het onderstel) is de truck voornamelijk gemaakt voor het carven, pompen en cruisen, voor andere doelstelling is het aan te passen door deze bushings te vervangen naar harder of zachtere bushings (dit voor meer stabiliteit of juist voor meer stuurvermogen).
Zoals Riviera het zelf goed weet te verwoorden: "Riviera Longboard Skateboards wouldn’t dream of using any other reverse style kingpin truck. Why would we, when we already use the best!"



Divine wheels (wielen):
Het merk Divine maakt wielen van een bepaald polyurethaan (rubber) en is de nummer één keuze op het gebied voor boards.
De wielen zijn heel slijtvast en verschillen in diameter, breedte, hardheid en de kern, dit hangt allemaal af van wat de doelstelling is en waar het board voor word gebruikt.
Voor elke doelstelling of wens is er wel een wiel wat daarbij past!

Omdat er zoveel verschillende doelstelling zijn bij het boarden zijn er ook veel verschillende boards.
Even kort alle doelstelling op een rij: Downhill, Sliden, Carven, Pompen, Slalommen, Afstanden (LDP), Dansen, Stunten (Pool & Park) en Free Ride (voor verschillende doelstellinge geschikt). 
Afhankelijk van de doelstelling en persoonlijke voorkeur kies je het model, de maat en de flex van het board.

Riviera Free Ride Boards:
Free Ride boards zijn over het algemeen symetrisch in vorm, er is geen voor of achterkant en is hierdoor geschikt voor verschillende doeleinde.
Er zijn vaak twee grote verschillen tussen de Free Ride boards, Top-Mount (TM) en Drop-Through (DT).
Zie voor een TM de Riviera Zia Sticks en voor een DT model de Riviera Ride Free.
Een TM is een board wat de onderstellen onder de plank heeft gemonteerd en heeft hierdoor meer de nadruk op scherpe bochten, carven, slalommen en pompen.
Omdat de plank hoger van de grond staat (t.o.v. een DT) geeft dit een kortere draaicirkel en is om deze reden meer geschikt voor de eerder genoemde doelstellingen.
DT modellen zijn boards waar de onderstellen door de plank zijn gemonteerd, hierdoor sta je lager bij de grond en is de nadruk meer op afstanden, vervoersmiddel en stabiliteit.
De DT boards staan lager bij de grond (het onderstel zit door de plank i.p.v. onder de plank) en is hierdoor minder vermoeiend, de afzet is langer en hierdoor is het makkelijker om op snelheid te komen en om dit te behouden, wel is het zo dat dit type board minder scherp door de bocht gaat. Omdat de plank lager bij de grond ligt is de draaicirkel groter, het stuurt bijna net zo soepel als een TM maar zal minder scherp door de bocht gaan.
Naast het verschil in hoe de boards gemaakt zijn (TM of DT) zit er ook veel verschil in lengte, dit is vaak een persoonlijke voorkeur en heeft invloed op de stabiliteit of het draaivermogen.
Een kortere plank zal makkelijker en sneller sturen maar zal minder stabiel aanvoelen, een langere plank heeft meer ruimte tussen de trucks en geeft hierdoor meer stabiliteit maar zal een grotere draaicirckel hebben.
Bekijk de volledige collectie van Riviera via deze link.



Riviera Cruisers (Pintails):
Riviera heeft o.a. ook nog cruisers, cruisers zijn longboards die meer gemaakt zijn voor het ontspannen rijden van A naar B en voornamelijk voor bochten.
Zie voor een cruiser van Riviera de Riviera Voyager.
Een cruiser is altijd een Top-Mount en staat dus hoger van de grond, hierdoor is het meer geschikt voor bochten maar minder voor lange afstanden of als vervoersmiddel.
De vorm van het board is over het algemeen zo gemaakt dat er een voor -en achterkant is, omdat de doelstelling ligt bij het gebruiken van het board als vervoersmiddel zal er alleen rechtdoor mee worden gegaan.
Omdat de plank hoger staat van de grond is de afzet korter en moet er vaker worden afgezet om op snelheid te komen en om dit te behouden.
Cruisers zijn vaak gelijk in vorm maar verschillen in lengte, zoals hierboven staat vermeld is dat een persoonlijke voorkeur en heeft het invloed op de stabiliteit en de wendbaarheid.
Bekijk de volledige collectie van Riviera via deze link.

Top